Friday, March 16, 2012

'di satu sudut pandang'

moga nanti suatu hari aku dapat pandang dunia bukan hanya dari satu sudut pandang. 
tersentuh hatiku bila di satu sudut pandang, aku lihat seorang anak kecil tanpa arah tujuan. 
di satu sudut pandang yang berbeza, aku nampak seorang tua berjalan di tengah-tengah trafik tanpa panduan. 
ini fakta..
kejadian yang bermain ditubir mata sejak kebelakangan ini..
inilah krhidupan.. 
hidup umpama roda..
hari ini aku merupakan seorang remaja yang sangat bertenaga,,memenuhi masaku dengan segala macam aktiviti..
tapi,satu hari nanti,,aku akan berubah,,menjadi seorang dewasa,,seorang tua.. 
sepertimana ibu ayahku hari ini..
dunia tidak akan berhenti berputar.. 
kita tidak mampu mengawal dunia,,tapi kita akan mengawal tindakan kita untuk menakluki dunia.. 
insyaallah..

ps;tak tahu lah apa yang direpekkan malam nih.. :)

No comments:

Post a Comment